01 март 2009

София пред блокада заради далаверите на ГЕРБ. Превозвачът Столарски пои и храни лидера на ГЕРБ.

Синдикатите в софийския градски транспорт скочиха срещу отдаването на нови 16 Синдикатите в столичния транспорт заплашват да блокират София заради далаверите на ГЕРБавтобусни линии на частния превозвач “Карат-С”, управляван от Миролюб Столарски и заплашиха да блокират столицата с транспортна стачка.

Столарски беше скандалният участник в конкурса за автобусните линии, заради който си отиде зам.-кметът по транспорта в София Велизар Стоилов. На среща между Стоилов и транспортни босове преди време бяха разделени автобусните линии между различни фирми. Записът от срещата им обаче стана обществено достояние и това доведе до оставката на Стоилов.

По неофициална информация от общински съветници Столарски е сред основните спонсори на партия ГЕРБ. През уикендите лидерът на ГЕРБ Цветан Цветанов и единственият депутат на партията Лъчезар Иванов са чести гости на хотела на Столарски във Велинград “Двореца”. Депутатът на ГЕРБ не отрече тази информация пред медиите.

„За нас тази сделка за автобусните линии е корупционна. На частните превози се дават най-леките линии и се парадира, че това е в интерес на софиянци”, коментира пред медиите лидерът на синдиката в столичния градски транспорт Розен Зарков. Според изчисления на негови колеги с увеличението на цената на пробег километър, за една година концесионерът печели близо 5 млн. лева. Повече от това, което печели Столична компания за градски транспорт. „Тези 5 милиона ще се дадат на частния превозвач, не на основния. Освен това договорът за срока на експлоатация на тези линии е 7-8 години – това са между 35-40 милиона от джоба на софиянци, отделно общината трябва от данъците ни да даде на частника. Говорим за безпаричие, за тежка ситуация, Само от разликата в цената на километър пробег ГЕРБ ще налее на спонсора си Миролюб Столарски 35-40 милионавиждаме какви кратери има по пътищата и не можем да отделим пари за това нещо, но за частника ще дадем.”, категоричен бе Зарков.

Синдикалистът допълни, че при обикновения градски транспорт цената на пробег е около 2,80 лв. на километър, а при частните линии е 3,70 лв. „Леките линии са тези около София - Горубляне, Панчарево, тези които не влизат в града. При тях автобусите не се захабяват, не се хаби гориво, те не влизат в задръствания. Когато бяха поледиците и студовете частниците дори не изкараха автобусите си, за да не ги чупят. Тежките линии са тези, които се движат в града. Те са част от задръстванията, хабят повече гориво и се чупят по-бързо”, обясни Росен Зарков.

Отдаването на тези 16 линии е в пълен противовес на споразумението със служителите в градския автотранспорт - да не се дават повече линии на частници, каза общинският съветник от ДСБ Христо Ангеличин. Той изрази учудването си „защо в моменти на криза се предвижда над 5 млн. лева да се дават на едно частно предприятие”.

„Концесионерът получава по-високи цени и по-хубави условия в сравнение с линиите на Цветан Цветанов и Лъчезар Иванов са чести гости на хотела на Столарски във ВелинградСКГТ. Договорът, който е сключен с общината е такъв”, заяви пък синдикалистът Росен Зарков.

Христо Ангеличин - участник във временната комисия, която беше натоварена със задачата да провери за нарушения при провеждането на конкурса за отдаване на автобусни линии в София, се съгласи с доводите на транспортния синдикат, че частният превозвач тенденциозно получава по-лесни линии, които не обслужват централните части на София, като в също време получават по-високо заплащане за километър пробег.

В доклада на комисията са били констатирани редица нарушения, обясни Христо Ангеличин. Четири от линиите, спечелени от “Карат-С” са преотстъпвани на подизпълнители, което противоречи на условията на конкурса. Автобусните линии в конкурса са разделени в три пакета, “като 2 от тях бяха спрени от областния управител, но сега с изненада разбирам, че за втория пакет за 16 линии даже е подписан договор”, коментира Ангеличин. Договорът е подписан с транспортната фирма “Карат-С” на Миролюб Столарски.

Според синдикалистите, хората от градския транспорт ще защитят хляба си като обявят транспортна стачка. Длъжни са да го направят, защото столична община не иска да се съобрази със становището на работещите в софийския градски транспорт.

София е в очакване да бъде парализирана за пореден път. Този път заради корупционната сделка на ГЕРБ за автобусните линии.

Поредната блокада на София. Поредната корупционна сделка.

Гарантирано от ГЕРБ.

Източници:
ВСЕКИ ДЕН
МЕДИАПУЛ