В навечерието на най-светлия християнски празник Рождество Христово новините за направени дарения изпълват медиите. Всички даряват. Искат да помогнат. Да са полезни. Не е толкова важно, дали това дарение ще получи гласност. Дарява се, за да сториш добро. Да подпомогнеш нуждаещите се. Едни го правят без и да разберем. Чисто и от сърце. Други най-демонстративно и всегласно. Също като ГЕРБ.
Няколко дни преди Коледа, кабелната телевизия “Плевен Спринт” показва областния лидер Ивелин Николов, даряващ пакет евтини сладки на дечица в един от социалните домове. Вестниците и интернет изданията също публикуват новината. Само три дни след „дарението” новината се повтаря по същата телевизия и същите вестници. След още два дни – отново, този път намесиха в дарението и женското дружество на ГЕРБ. Така една и съща новина се повтаряше, повтаряше…. може би, за да се затвърдят познанията на електората за щедростта на ГЕРБ.
Доколко няколко пакета изсъхнали сладки могат да се нарекат „дарение” е друг въпрос. С инвестирани около двайсет лева, Ивелин Николов и Цецка Цачева обаче си осигуриха седмици наред медийно присъствие, опитвайки се да създадат впечатление за инициативност и ангажираност към социалните проблеми на децата в неравностойно положение. Действията на начинаещите политици са изключително прозрачни и елементарни. Видно е, че въпреки насилените усмихнати физиономии на “дарителите” детските страдания и човешката мъка не са техен приоритет. Финансовите възможности на Ивелин Николов и Цецка Цачева са достатъчно големи и без никакви затруднения биха могли да дарят не двайсет лева, а хиляди.
Всичко е предизборно. Всичко е пълен фалш и поредната лъжа, реализирана с любезното съдействие на платените медии в лицето на Николай Бачовски, шеф на телевизия “Плевен Спринт”, Иванка Ватева – главен редактор на в-к “Посредник”, Ирен Томова – журналист във в-к “Посоки” и разбира се, соцофициоза “Бг Север”. Медийният комфорт за ГЕРБ обаче ще засегнем в друг материал.
Трагедията на плевенските лидери на ГЕРБ е в това, че подценяват интелекта на плевенчани. Епизодът с „дарението” е едно малко доказателство за популизма и същността на ГЕРБ Плевен. Той е изключително показателен за стила и методите на работа в тази партия, чиято популярност се гради единствено на медийни изяви.
Известна е сентенцията, че можеш да лъжеш малко хора дълго време. Можеш да лъжеш много хора, но за кратко време. Но пък не можеш да лъжеш всички хора през цялото време.
И още…”Ако с лъжа можеш да стигнеш далече, то с лъжа не можеш да се върнеш назад.”
Главоломно падащия рейтинг на ГЕРБ доказва верността на тези мисли. Може би гербаджийте трябва да се ориентират към социологическите агенции. Но със сигурност – 20 лева, няма как да стигнат.