Скандалът с нагласения конкурс за автобусните линии
Скандалът с предрешените конкурси за автобусните линии и последвалата оставка на заместника на Борисов Велизар Стоилов разтърсиха сериозно ГЕРБ и потвърдиха съмненията за ширеща се корупция в столична община.
Фактите. Стоилов си тръгна заради проведена приз 2007 година предварителна среща с транспортни босове, на която са били договорени резултатите от предстоящ конкурс за отдаване под наем на автобусни линии. Скандалът се разрази след като списание "Тема" публикува части от разговора на заместник-кмета със собствениците на двете частни компании - Ивайло Константинов ("Юнион Трейд Къмпани") и Миролюб Столарски ("Карат-С") и на общинската "Столичен автотранспорт" Асен Добранов, които след това си поделиха 15-те автобусни линии. От публикацията стана ясно и че има близо 40-минутен запис на пазарлъците, които водят помежду си трите фирми с участието на Стоилов. Скандалният запис заедно с други материали около конкурса са предаден на ДАНС още на 11 септември. За случая бил уведомен и председателят й Петко Сертов.
На записа ясно се чуват репликите на Велизар Стоилов:
"Ще има достатъчно хлеб и за вас, и за некои други", "Аз съм съгласен да се разберете за цената, да нема дъмпинг..." и "Аз поне съм малко от другата страна на барикадата."
Общинските съветници от БСП поискаха оставката не само на Велизар Стоилов, но и на кмета Бойко Борисов.
Борисов се направи, че не знае нищо за уговорения конкурс, разписа оставката на Стоилов, с което бившия заместник кмет по транспорта стана поредния бушон, изгорен от Борисов, след заместник кмета по екологията Милор Михайлов и шефа на столичния инспекторат Гален Ганчев.
Големият въпрос е, дали наистина Борисов не е знаел за уговорения конкурс. Ако се съди по записа, неформалния лидер на ГЕРБ е бил наясно със схемите в транспорта. Защото в хода на обсъждането кой от частниците коя линия да вземе, Стоилов заявява: "Той (бел. ред. - Борисов) само ме помоли нищо да не правиме до изборите. Той е малко стресиран от... не е свикнал явно да го атакуват." И продължава: "Не иска да има атака до изборния ден. А след това е дал твърд картбланш на нещата."
Интересна е цената на Борисовия картбланш. Стойността на сделката за автобусните линии е 250 милиона лева.
Нелоша печалба, нали? Гарантирана от ГЕРБ.